(2) tweede week NZ

19 december 2015 - Motueka, Nieuw-Zeeland

Hallo Allemaal,

Allereerst dank voor de reacties die jullie stuurden; leuk te lezen dat jullie ons volgen.

​Het idee (lees: ons goede voornemen voor 2016...) is om toch wat vaker te gaan schrijven, maar vooralsnog even een keer per week :)

Goed, wat hebben we gedaan?

13 december hebben we 270km gereden naar Ohope beach, de zonnigste locatie van NZ, onze verwachting was daar ook wat Kiwi's te zien, maar helaas dat bleek toch ergens anders. Hier helemaal niets gedaan!

De volgende dag gingen we naar Rotorua (in de volksmond 'Rotting-ua', omdat het omgeven is van zwavelstank die uit de vele geysers en vulkanen komen. We zaten op een prachtig rustige camping aan een helder blauw meer. In de middag zijn we met z'n drieën met de mountain bike het meer rondgefietst, super leuk en daarna het meer in (Pepijn en papa). 's Avonds heerlijk naar de sterrenlucht gekeken met een mooi glas wijn. Top!

Op 16 december zijn we naar de Lady Knox geyser gereden op weg naar onze volgende bestemming. Het geyser water komt tot 20mtr hoogte en is de op 4 na hoogst-spuitende geyser ter wereld (nummer 1 gaan we nog zien in Yellow stone in de VS). Hier een mooie wandeling gemaakt langs vele heet water bronnen -en meren, stank tot en met, maar super indrukwekkend.

Na een tussenstop in Hastings (niet de moeite waard) zijn we 17 december aangekomen in Wellington. Leuke stad, met een vreemde stadscamping (lees: parkeerplaats) midden in het centrum. Eigenlijk een uitkomst, want we zaten lekker dichtbij het museum (halve dag geweest vanwege de regen en super leuk) en leuke bars en terrassen (prima, want de andere halve dag was het strak blauw weer met een mooi zonnetje). Relaxte stad en prima voor 2 dagen, waarna we vroeg in de ochtend de ferry naar het Zuidereiland hebben genomen, waar we nu bivak houden op een mooie camping en morgen lekker gaan wandelen/mountain byken.

Wij zullen wat foto's uploaden van de afgelopen dagen en melden ons wellicht binnen een week!

We wensen jullie alvast een goede kerstvoorbereiding toe en tot snel!

Veel liefs,

P+L+M

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hait en Mem:
    19 december 2015
    Wat een schitterende foto's! Het genieten spettert er vanaf. Wij wensen jullie ook een goede voorbereiding op Kerstmis!
  2. Piet en Hanneke:
    19 december 2015
    Wat zijn jullie lekker actief.Gaat het ook leuk met Pepijn op de fiets?
    Ook is het weer belangrijk,in ieder geval een lekkere temperatuur.
    Wij wensen jullie leuke Kerstdagen en n goede reis naar de volgende bestemming.
    Wij verblijven nu 3 dagen in Bergen aan zee,met heel zacht en droog weer 14 gr.

Met vriendelijke groeten,
    Piet en Hanneke
  3. Caroline:
    21 december 2015
    Mooie foto's, ziet er veel te ontspannen uit :-)
  4. Herre en Hennie:
    22 december 2015
    Leuk jullie verslagen het is genieten voor jullie en Pepijn gaat het ook goed? Wij wensen jullie een fijne kerst en wachten op het
    volgende verslag
    Vriendelijke groeten van Herre en Hennie.
  5. Ans:
    22 december 2015
    Mooie kerstdagen voor jullie wel anders in de warmte, jullie genieten wel zo te zien.
    Groet Ans ik kijk uit naar het volgende verslag.
  6. Pierrette:
    9 januari 2016
    Wat een fantastische reis al!
    En lieve doen ook zoveel leuke en actieve dingen.
    Stiekem best jaloers hihi