(1) Eerste week, kort verslagje!

12 december 2015 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Hallo Allemaal,

We zijn nu ruim een weekje onderweg van de 9 maanden, dus het wordt tijd voor een korte update, dachten wij zo..!

De vlucht AMS-LONDON-DUBAI-SYDNEY-AUCKLAND duurde 32 uur, maar de tijd ging zeer snel voorbij en het voornaamste was dat Pepijn de koning van de reis was. Als hij 18 minuten gehuild heeft is het veel, dus chapeau voor hem (hij kreeg zelfs de complimenten van de passagiers naast ons, die de bui al zagen hangen met een peuter in de buurt... :). Top dus.

De eerste nacht hebben we in een hotelletje doorgebracht, allemaal goed geslapen, dus van een JetLag was geen sprake. Ook mooi dus!

Op 7 december hebben we de camper opgehaald; er waren wat problemen met de handrem (16x op en neer voordat deze opgeheven wordt "dat is normaal met Nieuw Zeeland campers" aldus de verhuurder.. (?)), maar verder een OK machine. De indeling kon beter en ook qua nieuwheid kon het nieuwer, maar hij voldoet. Het is een bakkie van 7 meter, maar dat geeft -tot nu toe- geen problemen.

We zijn eerst vanaf Auckland naar het noorden vertrokken (Wangarei), zo'n 250km rijden. Daar doe je hier zo'n 4 uur over (80-90km/u max), waar we op een simpele camping hebben gestaan. De volgende dag reden we naar het toeristische plaatsje Russel aan de 'Bay of Islands'. Het was natuurlijk Lisette haar verjaardag, dus een top lunch gehad met mooie wijn aan de kust. Het weer bleef steken op zo'n 20-21 graden, met halve bewolking.

9 december gingen we alweer verder naar het dorpje Orewa via het Waipoa Forest. De route was super mooi, echt een plaatje met continu veranderende natuur: hoge bergen die zwaar in donkere wolken hingen, waarna je weer een mooie blauwe lucht tegemoet reed en we door prachtige valleien reden. Echt natuur om van te dromen en dit is pas het begin horen we van iedereen! Het Waipoa forest is het bekendste oerbos van NZ, geweldige bebossing met silver varens zo groot als palmbomen en het is voornamelijk bekend om de oudste Kauri bomen die zo'n 2000 jaar oud zijn en zo breed dat je er makkelijk met een camper doorheen zou kunnen rijden. In Orewa hadden we een mooie plek aan zee, met prachtig uitzicht op zee, het was alleen redelijk fris (zware bewolking en 19 graden) ENNN... de camper startte niet meer. Dus een monteur gebeld die ons met moeite kon starten. De volgende dag zijn we naar de garage gereden waar ze de accu konden oplappen en konden we zonder problemen verder rijden naar Hot Water Beach (7 uur rijden).

We staan nu voor de 2e dag op de camping aan Hot Water Beach. Vandaag is een prachtige dag met 26 graden. We zijn lekker naar het strand gegaan, Pepijn heeft daar lekker kunnen spelen en we blijven nog een extra dag hier. Morgen gaan we met een schep in de weer op het strand om de natuurlijke hete bron aan te boren waar je in kunt zitten nadat je een gat hebt gegraven. Grappig om te zien: een heel strand vol gravende mensen die hun eigen hot tub graven, het is daarom ook niet gek dat 75% van de toeristen op dit strand Duitsers zijn.. :)

Aandachtspuntje: morgen even beter met factor 50 insmeren, want we zijn allemaal een beetje verbrand..

Veel liefs van ons,

Pepijn, Lisette en Matthijs

p.s. we zullen zsm wat foto's uploaden als we weten hoe dat werkt..

1. Ans:
    Leuk wat te horen.
    Geniet er van.
    Ans
  2. Suus:
    Lief trio,
    Ik had al een heel verhaal geschreven en het was ineens weg..
    Wat al een gezellig verslag Ditty,mijn vriendin wandelde daar altijd
    Tracks waren dat en ik heb daar ook wel schitterende foto,s van gezien,geniet vooral van alles wat jullie meemaken,het is zo bijzonder zo,n reis.Ik zie het voor mij .Dekoning van de reis,hij is ook zo lief en mooi.iederreen die een foto ziet,oo wat een leuk jong!!
    Vanavond treden wij met ons koor op in het Haske,een belevingscocert in kerststyl.
    Tot later,liefs van tSuus.
  3. Martijn Dettmers:
    Lieve mensen,
    Leuk jullie ervaringen te lezen.
    Geniet!
    Groet Martijn
  4. Maike:
    12 december 2015
    Hey, leuk om jullie zo te kunnen volgen! Ben erg benieuwd naar de foto's. Geniet van deze bijzondere reis! Liefs Maike
  5. Helena:
    12 december 2015
    Echt geweldig!! Wij reizen zo'n beetje met jullie mee. Veel plezier!!
  6. Theo:
    13 december 2015
    Hi globetrotters!
    Geniet van dit schitterend land (volgens iedereen die er geweest zijn) en monteur worden kun je altijd nog bijleren Matthijs.
    Warme groet van een zonnig en relaxced Melbourne (morgen moet er gewerkt worden :)
    Hait
  7. A.essens:
    13 december 2015
    hoi alle drie;
    geniet er maar van!
    Matthijs; heb je al een forellenrivier gezien? :)
    Alex
  8. Kevin:
    15 december 2015
    Klinkt goed! Geniet er van :)
  9. Marjolein van twuiver:
    16 december 2015
    Klinkt nu al geweldig!
    Hele fijne reis met elkaar. Liefs Marjolein
  10. Marjolein:
    16 december 2015
    Leuk, leuk, leuk om zo mee te mogen reizen!
    Kanniewachtennie op de foto's.
    Heel veel plezier en veilige km toegewenst.
    Dikke kus, Marjolein en Marilou
  11. Pierrette:
    9 januari 2016
    Wat een held die kleine,zolang reizen en niet zeuren.
    Een echte wereldreiziger :-)
    Geniet volop van alles lieverds!
    Kus
    Pierrette