(3) South Island

24 december 2015 - Motueka, Nieuw-Zeeland

HoHoHo!

Wij hopen dat het goed gaat met jullie kerstvoorbereidingen? Wij zitten nu op 24 december en merken iets meer van kerst dan de weken ervoor. Het zomer seizoen leek de Nieuw Zeelanders ervan te weerhouden een echte kerst stemming te creeeren, maar langzaamaan begint het te komen!

20 december hebben we met z'n 3-en een mooie wandeling gemaakt in het Abel Tasman National Park. Eerst hebben we 1.5 uur gereden voor zo'n 50 kilometer, over een super mooie bergketen. FANTASTISCHE uitzichten en een mooie route om eens even lekker de camper te testen op z'n wegligging en Matthijs op z'n bochten werk. Uitkomst: Rubber geur in de camper tot 5 uur na de autorit :)

De wandeling ging naar een waterval, over een super mooie bergroute dwars door regenwoud met een stromende beek naast/onder ons. Geweldig wandelingetje, met Pepijn soms lopend, soms in de kinderwagen (lekker langs diepe kliffen) en soms achter op de rug bij mama. Na de wandeling lekker met de voetjes in de rivier en stenen gooien met Pepijn! We hebben wat mooie foto's opgeladen hiervan. Super wandeling, bij 21 graden (voelde als 30)!

De volgende dag moesten we de waterpomp laten maken, want geen enkele camper is perfect (zeker de onze niet :)). Het was 32 graden en de rest van de dag zijn we naar Westport gereden. De tocht was ongeveer 4 uur rijden, wederom door de bergen, met mooie views over rivieren. Vanaf Westport zijn we de volgende dag naar een zeehonden kolonie gereden in Tauranga Bay.

Vanaf Tauranga zijn we Hamner Springs gereden, een bergdorp die bekend staat om zijn thermale baden. De tocht erheen overtrof ieder uitzicht die we tot nu toe zagen. ZEEER indrukwekkende bergtoppen, met meanderende rivieren en kleuren. Hier in de avond gegeten in een restaurantje en toch besloten om niet in de Spa te gaan de volgende dag, maar te vertrekken naar Kaikoura.

We zijn nu dus in Kaikoura, DE plek in NZ om walvissen (vnl de Potvis) te spotten, wat we straks dan ook gaan doen. We hebben over een half uur een afspraak bij Wings Over Whales, die ons met een vliegtuigje hopelijk dicht over de walvissen kunnen vliegen!

We gaan dus nu op pad, rest ons niets anders dan jullie een heerlijke kerst te wensen en wij melden ons snel weer!

1. Mirjam:
    24 december 2015
    Hey hoi, wat een mooie verhalen en prachtige omgeving zo te lezen. Leuk om dat blije koppie van Pepijn zo te zien. Geniet ervan...!!
    Nog hele goede (kerst) dagen en alvast een goed 2016
    Nieuwjaarsdag gaan we een weekje skiën, hopelijk valt er nog wat sneeuw..
    Veel plezier en een dikke tût ût Sint Nyk
  2. Monique pronk:
    heyyyyy guys,
    klinkt goed allemaal daar. veel herkenning. we hebben dezelfde plaatsen aangedaan op onze nieuw-zeelandreis in 2008 en enorme hoeveelheden walvissen gezien in kaikoura. alleen: neem wel een antizeeziekpilletje, want iris heeft van die zeereis niet veel meegekregen!!!!
    hele fijne en speciale kerstdagen toegewenst daar. wij nemen hier op tweede kerstdag een extra toost op de jarige en denken veel aan jullie.
    op oud en nieuw is de hele familie (de engelse en hopelijk ook de franse tak) bij kev leuk!!!
    dikke kus,
    jan-bas, monique, aster en iris!
  3. Herre en Hennie:
    24 december 2015
    Jullie prachtig verslag gelezen geweldig wat jullie zien.wij wensen jullie fijne kerstdagen.Matthijs Gefeliciteerd met je verjaardag.

Groetjes Herre en Hennie.
  4. Ans:
    24 december 2015
    Mooie wereld daar zo te zien.
    Leuk om alles te volgen.
    Matthijs proficiat ik neem er wel een borrel op.
    Fijne kerstdagen alle drie.
    Groet Ans
  5. Frans en mia:
    Wat een
    verhalen echt leuk om te lezen!
    we wensen jullie fijne kerstdagen en een geweldig 2016
    En heel veel reisplezier
    Groetjes
    Frans Mia
  6. Suus:
    Lief trio,
    Niet te geloven,ik raak niet uitgedacht hoe mooi die natuur daar moet zijn??
    Ga zo door en laat ons maar mee genieten.
    Gr van Suus.
  7. Monique pronk:
    sorry lieverds,
    jan-bas had beter gelezen dan ik. hij had gezien dat jullie gaan vliegen over de walvissen. neem in dat geval een anti-luchtziekpilletje! :)
    ik hoop dat jullie veel walvissen zien.
    groet van monique
  8. Stijn(en oma):
    25 december 2015
    Leuk! Mama,Stijn en Papa zijn er net en zijn daarom heel vroeg weggegaan.
    Ze kwamen aan om 1:00 aan.
    wij gaan zo eten.
    hoe laat is het bij jullie?
    schijnt de zon bij jullie?
    Mama is met Papa met Cas lopen.
    we blijven vandaag thuis.
    Oma heeft een nep-kerstboom.
    we hoorden net een grappig reclamen-stuk:mama,ik wil een ijsje! zij een jongentje.
  9. Martijn Dettmers:
    Thijs,
    Van harte! Maak er een bijzondere dag van. Groetjes van ons allen!
  10. Frans en mia:
    26 december 2015
    Hier is het 26 december en ben je dus jarig.daarom van harte gefeliciteerd.maak er een leuke dag van, of was dat al.
    groetjes
    frans mia
  11. Marjolein:
    26 december 2015
    Twee violen en een trommel en een fluit want Matthijs die is jarig en de vlaggen hangen uit!!!

Lieve neef, van harte gefeliciteerd vanuit het zonnige zuiden tijdens de warmste kerst ooit in Nederland.
    Nog een hele fijne avond in NZ!

Dikke kus,
    Marjolein en Marilou
  12. Piet en Hanneke:
    26 december 2015
    Het is vandaag 2de Kerstdag,Matthijs van harte gefeliciteerd.Proost!!!
    Ook hier is t de laatste tijd erg zacht weer,zoals jullie wel gelezen zullen hebben.Zo te lezen genieten jullie volop van deze grote reis,met een prachtige natuur.
    Ga zo door en laat ons meegenieten.

groetjes Piet en Hanneke
  13. Anne en Anneke:
    27 december 2015
    Hallo vakantiegangers,
    Wij zijn vandaag in Harderwijk en hebben uitleg gekregen hoe deze blog werkt. Wat een mooie verhalen en foto's!
    Veel plezier verder en tot een volgend bericht
    Anne en Anneke