(7) Laatste rondje NZ & start AUS

27 januari 2016 - Perth, Australië

Hallo Allemaal,

Vanaf 14 januari in Moana is het weer compleet omgeslagen en waar we ook kijken op de kaart: grijs, regen en veel hoger dan 19 graden lijkt het kwik niet te komen. We hebben besloten om ons geluk te zoeken in het noorden van NZ's zuider eiland, dus terug naar Marlborough Sound.

Onze overnachting op weg naar Nelson is in Greymouth en laat langs die route nu net de langste swing bridge van NZ zitten. Na een bekende route te hebben gereden zijn we over de 110mtr lange en 17mtr hoge brug gelopen. Pepijn in de draagtas, wij stapvoets over de dunne latjes boven de afgrond terwijl we ondertussen de sand-flies van ons afslaan. En toch super leuk! We zullen een dezer dagen het filmpje proberen op te laden.

Na de brug zijn we langs de Pancake rocks naar de camping gereden, waar het inderdaad begon te gieten van de regen.

De volgende dag zijn we 288km naar Nelson gereden, de plek waar we 19 december ook al waren. In Nelson (leuk dorpje aan de zee) was het weer top, zo'n 25 graden en van meer dan niets doen kwam het niet..

De lataste dagen in NZ is eigenlijk uitzitten en zorgen dat we op tijd in Christchurch zijn, dus zijn we via Picton naar C'church gereden (in totaal 468km..), hebben we wat gezwommen, geshopt in C'church, geluncht en de camper opgeruimd.

Totaal KM-stand NZ: 7.500 KM

Bekeuringen: tot nu toe 1 (30.00 NZD, op de eerste dag 'gekregen')

21 januari zijn we vanaf C'church via Brisbane in Perth aangekomen. Zeeeeeer lange en vermoeiende reis. Op 22 januari hebben we een super hotel aan de kust van Perth gevonden (Scarborough) en hier hebben we 3 nachten lekker aan de kust gerelaxed. Lekker eten, in het zwembad met Pepijn -die helemaal door het dolle gaat in het water- en lunchen met oud collega Nathan. Perth is heerlijk, temperatuur zo tussen de 32 en 36 graden, maar met een goede zeebries.

27 januari: We hebben een 4x4 gehuurd en rijden nu al zo'n 3 dagen vanaf Perth in noordelijke richting, in de total outback van Australie. Op de weg zijn we vaak de enige en naast de Road Trains (vrachtwagens van 36mtr lang), moet je vooral uitkijken geen karkas van een kangoeroe te raken. Heel andere uitzichten dan NZ, echt op en top steppe / woestijn, met temperaturen van 40 graden, maar met prachtige kleuren. Nabij Springfield (400km boven Perth) reden we een slang tegemoet die over het asfalt gleed. Helaas..GEEN foto (damn..), maar het beestje moet zo'n 1.5-2.0 mtr lang geweest zijn. Verder hebben we een bijna aanrijding gehad met 2 struisvogels, wat hagedissen omzeild en hebben we veel dolfijnen gezien in Monkey Mia. Nu zitten we in het kustdorpje Coral Bay, waar we morgen hopen te gaan snorkelen.

De 29e gaan we verder naar Exmouth, wat tevens ons meest noordelijke punt wordt van west Australie.

Wij melden ons daarna weer, veel liefs,

MLP

1. Coby:
    27 januari 2016
    Dag lieve mensen,
    ook in Australië veel plezier hoor!
    Ik vind het heel leuk om jullie belevenissen te volgen.
    Hartelijk dank en groetjes,
    Coby
  2. Nolda:
    27 januari 2016
    Wat een heerlijke reis.......genieten
    Groeten vanuit een regenachtig Friesland
  3. Kevin:
    28 januari 2016
    Klink super allemaal, puur genieten!
  4. Suus:
    30 januari 2016
    hoi lief trio,
    het is hier een regenachtige Zaterdag en mijn Ipad doet niks,dus zit ik nu achter de Laptop...
    Wat weer een boeiende reis hebben jullie achter de rug maar ook wel heel verschillend weer.Ik vond het SKYPE moment gezellig en kon jullie nu goed zien en verstaan.
    Geniet nog maar veel en elke dag .....Hoe is het met de taal van mijn vriendje???